Sunday, October 8, 2017

RESEPI KERABU TAUGEH & TELUR MATA KERBAU BERKICAP

Semalam tekak lapar, tetapi nak makan yang simple2 je.

Maka terhasil lah TELUR MATA KERBAU BERKICAP & KERABU TAUGEH

Makan macam ni pun dah 2 3 kali tambah nasikan 😂. Sedapnya alahai lagi2 ada ikan gelama jeruk masin dan nasi panas-panaskan. Anak-anak kak ija bab makan depa tak memilih, cuma sayur je diaorg tak berapa makan. Lain bg je abis.


Telur mata kerbau berkicap


RESEPI TELUR MATA KERBAU BERKICAP
- Goreng telur, minyak kena banyak sikit baru terhasil telur mata kerbau ni. Kuning dia jgn terlampau masak...
- cili padi potong
- bawang merah potong
- perahan juice limau kasturi
- kicap

Bahan2 tadi x perlu di masak..... letak je atas telur tu.....

Kerabu taugeh


BAHAN- BAHAN KERABU TAUGEH
- Taugeh dibasuh bersih, tak perlu dimasak. Mentah2 le sedapkan
- Kacang panjang dihilis halus
- Bawang merah dihiris
- Cili padi di hiris
- kerisik
- Garam
- 2 biji limau kasturi. ambik juice dia

BAHAN-BAHAN DITUMBUK
-1 tangkai Cili Masak 
- segenggam anak udang yg dah direndam dengan air..toskan
- 1 biji bawang merah


 Campurkan bahan- bahan diatas dengan bahan-bahan ditumbuk tadi.... kacau sampai mesra. Wah.... dah siap utk dihidangkan.


Nikmatnya dpt makan beginikan. Menu paling simple. Tpi dah cukup buat kita ni berselera kan.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...