Tuesday, December 16, 2014

APA ITU KOLAGEN & KEPENTINGAN KOLAGEN UNTUK KULIT CANTIK


Assalamualaikum semua..

Korang tau kan, bulan ni selain promosi Vitamin C dan Vitamin E.... Shaklee pun ada buat promosi Collagen Powder. Promosi Collagen Powder di buat atas sebab, garis panduan proses pendaftaran yang baru dikenakanoleh Kerajaan Malaysia, Collagen akan diberhentikan perjualan buat sementara waktu bermula 1 januari 2015. Ini bermakna anda ada masa sehingga 31 Disember untuk membeli produk ini.

Oleh kerana tempoh pendaftaran permohonan lesen produk yang baru akan mengambil masa 9-12 bulan, pihak Shakleeberbesar hati memberikan kepada anda PROMOSI beli 3 percuma 1. Segera lah dapatkan stok anda kerana penjualan akan diberhentikan bermula Januari 2015 ini.





Bila cakap tentang nak awet muda ni, ramai la yang kaitkan dengan KOLAGEN. Walaupun ramai yang tak tahu apa sebenarnya kolagen ni.. yang kita tau, orang 'cucuk' kolagen nak bagi tegang muka.. orang makan kolagen untuk licinkan kulit muka, kan.. Jom ija perkenalkan kat korang apa itu kollagen.


kolagen sementara (botox)

Apa itu KOLAGEN?


Kolagen merupakan sejenis protein yang sangat diperlukan oleh tubuh badan untuk memelihara keremajaan dan keanjalan kulit. Secara semulajadi, terdapat lebih kurang 30% kolagen di dalam tubuh badan kita dan ia terdapat dalam kulit, tulang dan juga gigi.

Masalah timbul apabila manusia semakin tua, kandungan kolagen di dalam badan semakin berkurangan. Pengurangan inilah yang menyebabkan kulit menjadi berkedut.



\

Perbezaan kulit yang menjadi berkedut akibat kehilangan kolagen

Apakah KEPENTINGAN KOLAGEN?
  • Mengekalkan kelembapan dan mencegah kedutan - Kolagen merupakan komponen utama dalam kulit kita. Ia mempertingkatkan penghasilan sel-sel baru, membantu memelihara keremajaan kulit, melembut dan membuatkan kulit lebih bercahaya. Kolagen juga efektif untuk menghilangkan kedutan dan mencegah proses penuaan kulit.
  • Memulihkan masalah kulit - Apabila kolagen disuntikkan ke dalam kulit yang terluka, ia akan menstimulasikan pertumbuhan sel-sel kulit baru dan menyediakan perlindungan kepada kulit. Kolagen sangat efektif untuk memulihkan parut, pengecutan ephithelium, kedutan dan garis-garis halus.
  • Mencantik dan menyuburkan rambut - Nutrisi dalam kulit kepala sangat penting untuk memelihara kesihatan rambut. Kandungan kolagen dalam lapisan korium merupakan bekalan nutrisi kepada epidermis, rambut dan kuku. Kekurangan kolagen menyebabkan rambut kering dan bercabang, manakala kuku menjadi kusam dan mudah pecah.
  • Menegangkan payudara - Kesan kolagen untuk menegangkan payudara sudah pun diketahui umum. Payudara sebenarnya terbentuk oleh jaringan-jaringan penyambung dan kumpulan lemak yang berperanan sebagai penyokong bagi pembentukan payudara. Kolagen merupakan komponen utama dari jaringan-jaringan penyambung dan bertindak dengan protein polisakarida untuk membentuk satu jaringan yang kuat untuk menyokong dan menegangkan payudara.
  • Menguatkan tulang - Penyatuan kolagen yang secukupnya adalah penting untuk membentuk kerangka tulang yang kuat. Oleh itu,kolagen juga dikenali sebagai kerangka tulang. Masalah osteoporosis dan kekejangan kaki adalah berpunca daripada kehilangan kolagen yang membentuk 80% daripada jumlah kepadatan tulang sedangkan kehilangan kalsium, magnesium dan fosforus hanya 20%. Pengambilan kalsium tambahan sebenarnya tidak dapat menangani masalah tersebut. Hanya dengan pengambilan kolagen yang mencukupi dapat mengembalikan kepadatan tulang yang normal, dan juga dapat memperlambatkan osteoporosis.
  • Mencerahkan kulit dan mengurangkan pigmentasi - Kolagen dapat merapatkan sel-sel dan mempercepatkan pembentukan sel-sel baru. Dengan fungsi ini, ia secara efektif dapat mencegah pengumpulan pigmen dan racun, membantu mencerahkan kulit dan mengurangkan pigmentasi.
  • Melambatkan proses penuaan kulit - Seiring dengan peningkatan usia dan gaya hidup yang sibuk, kandungan kolagen dalam kulit akan semakin berkurangan dan kerana itu, kulit menjadi kering dan kusam. Pengambilan kolagen secara berterusan dapat membantu kulit untuk menyeimbangkan semula kolagen yang berkurangan.

Siapakah yang disarankan mengambil KOLAGEN?
  • Lelaki & wanita yang semakin meningkat usia (30an ke atas) - kerana kolagen dalam badan manusia mula berkurangan bermula seawal usia 30 tahun dan menjadi semakin kurang apabila mencecah 40 tahun.
  • Mereka yang mempunyai masalah parut atau melecur teruk akibat kebakara - kerana kolagen mempunyai ciri untuk memperbaiki semula sel kulit.
  • Wanita yang telah mempunyai anak - stress sebenarnya menjadikan kulit kita kering dan mudah berkedut. Kolagen boleh membantu melembab & menganjalkan semula kulit.
  • Mereka yang mempunyai masalah untuk tidur lena - kolagen boleh membantu kita untuk tidur dengan lebih lena.
  • Mereka yang mudah jatuh sakit.

Mengapa perlu memilih SHAKLEE COLLAGEN POWDER berbanding produk kolagen yang lain?
  • Mengandungi 4,000mg proprietari RSS (Red Snapper Scale) Collagen, iaitu kolagen yang berkualiti tinggi dan tulen.
  • Diekstrak dari sisik ikan merah - kerana kolagen dari ikan laut dalam adalah yang paling menghampiri kolagen dalam badan manusia.
  • Molekul kolagen yang sangat ringan iairu 1,000 Dalton - membuatkan ia mudah diserap oleh tubuh manusia.
  • 7 bahan utamanya iaitu ekstrak biji benih Camellia japonica, ekstrak Pfaffia, kolagen ikan, ekstrak kerang-kerangan, Lactobacillus acidophilus, vitamin C dan vitamin B yang digabungkan untuk meningkatkan keberkesanan kolagen RSS dan menyokong kecantikan luaran dan dalaman.
  • Mudah larut di dalam apa sahaja minuman & makanan kegemaran anda.
  • Setiap 1 hidangan telah siap dipek dalam satu uncang - memudahkan anda untuk membawanya ke mana-mana dan bila-bila masa sahaja.


Selain melicin & menganjalkan kulit, Shaklee Collagen Powder juga mampu membantu untuk:
  •  Mencantik & menyuburkan rambut.
  •  Mencantikkan kuku
  •  Menegangkan payudara
  •  Menguatkan tulang

TESTIMONI


TESTIMONI #1


TESTIMONI #2



Untuk Order secara online terus dari Shaklee anda boleh klik button "Order Now" dibawah....pembayaran boleh dilakukan menggunakan KAD KREDIT atau KAD DEBIT sahaja. Bagi pembelian menggunakan Direct Transfer melalui bank nak COD SHAKLEE dikawasan berdekatan AZLIZA SAHIN seperti Kelana Jaya, Damansara, Tropicana, Kayu Ara, Flora Damansara Kota Damansara boleh hubungi AZLIZA SAHIN.




"Dapatkan Produk Shaklee dengan harga yang istimewa sekiranya anda mendaftar sebagai Ahli/Pengedar Shaklee. Pelbagai keistimewaan yang bakal anda perolehi sebagai Ahli/Pengedar Shaklee. Berminat untuk mendaftarkan Ahli/Pengedar Shaklee boleh SMS/WHATSAPP saya di nombor yang tertera atau PM di Facebook saya."

Yuran Keahlian sebanyak Rm75 seumur hidup. 
(Termasuk Rm10 untuk penghantaran Kit Ahli)


Sebarang pertanyaan..... order, boleh hubungi:-
PENGEDAR SHAKLEE
SID : 927880
SMS / WHATSAPP : 0193036830
FACEBOOK : Azliza Ija
LIKE FB PAGES : Kedai Vitamin Damansara & KelanaJaya
BLOG : semestisihat.blogspot.com
EMAIL : azlizaija@gmail.com
COD : Kelana Jaya, Damansara, Tropicana, Kayu Ara, Flora Damansara & Kota Damansara
POS LAJU : SELURUH MALAYSIA

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...